Börzsönyi hírek, ér...
 
Értesítések
Minden törlése

Börzsönyi hírek, érdekességek

95 Bejegyzések
3 Felhasználók
0 Reactions
4,646 Megtekintés
(@andrew79)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0

   
VálaszIdéz
(@andrew79)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0

   
VálaszIdéz
(@varga)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0
 

Sziasztok!

A Börzsöny északi részén lévő Csarna-völgyben kisvasutat szeretnének építeni. Ez nem is lenne rossz ötlet, csakhogy ez a rész fokozottan védett természetvédelmi terület és Magyarország legnagyobb háborítatlan erdőterülete, sok védett növény- és állatfajjal. A WWF ezért aláírásgyűjtésbe kezdett a vasútépítés ellen.
Javaslom, hogy aki úgy gondolja álljon a kezdeményezés mellé és írja alá azt, az alábbi elérhetőségen.
http://www.wwf.hu/csarna/

Üdv: varga


   
VálaszIdéz
(@histvan)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0
 

Köszönöm Zsóti kezdeményezését!

Ennek ellenére én ezt sem fogom aláírni. Még akkor sem, ha a jó /természetbarát/szándék tűnik ki, látszódik a felhívásból. Az indok. Nem ez az első. Gyakorlatilag már hónapok óta a sajtóban és a f@szbukon különb-különb féle társaságok (a cigánytól a császárig) szálltak rá a témára, olyanok is nagy számban, akiknek halovány gőzük még arról sem nagyon volt, hogy egyáltalán merre van az a Börzsöny... (Tényleg nem túlzok mértéktelenül.) Magyarán: Az ügy már régóta, tulajdonképpen legelejétől egy az egyben - a kommentek alapján egyértelmű - átment mocskos politikai sárdobálásba!
Ha pedig tényleg csak a színtiszta ügyet nézem, valójában nem tudnék egyik oldalra sem állni. De amit bizton állítok, ha nem lesz kisvasút(meghosszabbítás), akkor is - ha már a turistaságra van egy kis lé - valamiféle rekultivációra szükség lenne. Magyarán ott kell-e hagyni pár száz évre a már meglévő síneket, amíg a rozsda teszi a dolgát...?

Üdv! histvan


   
VálaszIdéz
(@ikrieger)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0
 

Pista bácsival szinte teljes mértékben egyet értek. Erősen túl van lihegve most ez a dolog, s ezzel egy időben a valóságtól és reális kérdésektől is sikerült elkanyarodni. De ez ebben az országban szinte minden eldöntendő dolog esetében így alakul...

A természetvédőknek annyiban nincsen igazuk, hogy ahol eddig is volt vasút, ott ha megmarad, akkor az komoly károkat nem fog okozni, sőt összességében még a vizes élőhelyek szempontjából a végén jobb is lehet a helyzet.
Magam is nagy vasútbarát vagyok, de van egy jelentős ellenérv mégis: ezzel a vonallal a probléma legfőképpen az, hogy egyelőre a semmibe vezet. Vagyis nem a semmibe, de akár a Hamuház, akár a Hajagos és környéke nem biztos, hogy megér egy milliárdos nagyságrendű fejlesztést. Vagy pedig ha később ide bármi pluszt akarnak létrehozni, akkor arról már jó lenne most tudni vagy nyilvános vitát kezdeményezni. Mert ebben már rejlenek buktatók (csak az eddig elhangzott lázálmos ötletek: kirándulóközpont, nagy kapacitású szálláshely, nem is beszélve a Hideg-hegyre vezető libegőről...)

Összességében minden fejlesztésnek örülni kell, ha ez a vasút olyan módon valósul meg mint a Bezina-völgy esetében, akkor a természetvédelmi aggályoknak komoly alapja nincsen. Viszont az, hogy a beruházás értelmes és fenntartható-e, na az már más kérdés. Pl. most 1.800 Ft / fő jegyárakkal kalkulálnak a vonalra, ami kicsit borsos. Pl. ha Pista bátyánk elviszi csak a család felét kis vonatozni, akkor is ötszámjegyű lesz a jegyár. Nem is beszélve a kirándulóközpont üdítőkínálatának várható árazásáról 🙂


   
VálaszIdéz
(@zengo)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0
 

Másfél hónappal ezelőtt beszéltem a kemencei erdészet területén ténykedő erdésszel. Három dolgot emelt ki a kisvasúttal kapcsolatban:
- a beruházás egyik pontja a rekultiváció, hívhatjuk annak is, hogy eltűnnének a völgyben most ott meredező vasúti sínek.
- a beruházás másik pontja a medertisztítás és szabályzás.
- a harmadik pont: ha ide nem kell a pénz (milliárd(ok)?), akkor majd beöntik a felcsúti kisvasútba.

Mint minden politikai csatározásnál nagyon jó hívószavakat használnak (ld. lent Zsolt bejegyzése), aminek nem minden esetben van igazságtartalma, de legalább is néhány szót kihagytak a szövegkörnyezetből.
Ha szavazni kell, akkor arra szavazok, hogy tűnjenek el onnan a vasak és betonok.

Üdv:
mp


   
VálaszIdéz
(@varga)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0
 

Sziasztok!

Szerintem nem kell ennyire túlgondolni a témát, de az biztos, hogy ha folyó-, vagy patakszabályozás történt, ott biztosan nagymértékben sérült a természet. A rekultivációhoz (magyarul a vasúti sínek, a betontörmelék, meg minden más anyag eltávolításához) felvonulási (logisztikai) utat kell létesíteni, ahol a tj. tehergépkocsik el tudják vinni a törmeléket.
Megjegyzés: nem is olyan rég még azt írtuk alá, hogy a Csarna-völgyben ne vágják ki a fákat! Nem összeesküvés elmélet, de ha ott marad ez az út, már csak egy kis lépés és akár a fakitermelésre is lehet használni azt (lehet, hogy újra kaptunk volna felkérést a turistautak áthelyezésére?!)

De a fent leírtak remélem már nem számítanak, mert ma az agrárminiszter döntött a projekt törléséről, sőt a terület vagyonkezelőjét (Ipoly Erdő Zrt-t) a beruházás engedélyeztetésére vonatkozó kérelem visszavonására utasította. A területet egyúttal a természetvédelmi kezelő (DINPI) vagyonkezelésébe utalta át.

Üdv: varga


   
VálaszIdéz
(@andrew79)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0

   
VálaszIdéz
(@andrew79)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0

   
VálaszIdéz
(@ikrieger)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0
 

Királyréten mi is ott voltunk csütörtökön, bár egyik sajtófotón sem látszódunk 🙂 Szép lett az új épület, bár véleményünk szerint igen szűkös lesz az egész szebb időjárás és/vagy hosszú ünnepek esetén. Akkor ugyanis olyan tömegek vannak Királyréten, aminek erősen kevés lesz egy 20 férőhelyes kis büfé, valamint egy trafik méretű ajándékbolt.

A Szob-Nosztra közötti fejlesztést is megtapasztaltuk már testközelből, el is tűnt az összes kék jelzés Szob és a Sukola-kereszt között, valamint a Kék négyzetet is újra kell csinálni. Érdekes (s kicsi sajnos magyaros), hogy a cikkben is említett Nap porta tulajdonosa a finanszírozó Börzsöny-Ipoly Egyesület egyik vezetője 😕 Hasonló mintha egy BTHE-s pályázati pénzből a mi kertünkben épülne valami komolyabb attrakció.


   
VálaszIdéz
(@zengo)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0
 

A hangunk annál nagyobb volt.
Megjegyzem, hogy az ide beleölt 205 m Ft-ból két ilyen komplexumot tudnánk felépíteni.
És még egy megjegyzés a Csodaszarvas programhoz: nem tudom, hogyan lehet azokhoz a pénzekhez hozzáférni, de tavaly Peti fiamék osztályát saját finanszírozásból vittük el Bernecebarátiba és Strasser Péter sem ebből a kalapból finanszírozta a gyerekei börzsönyi két hetét. Ez 60 fő, akárhogy is számolom 1%.

Üdv:
mp


   
VálaszIdéz
(@zsolti)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0
 

Nem találtam neki jobb helyet, ezért itt teszem fel a kérdést:

Az idei Természetjáró Fesztiválra készülünk bármivel egyesületi szinten?


   
VálaszIdéz
(@zengo)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0
 

Aha. Aznap lesz Erdőkertesen sörfesztivál, fellép a Republik (olyan ingyenes koncerten, mint a Váci Világi Vigalom), közben megkóstoljuk mind a 32-féle csapolt sört. És ha addig jól alakul. akkor a spicces egyének nálunk is aluszkázhatnak. A sátor egyébként is áll, abban 4 ember kényelmesen elfér.

Üdv:
mp


   
VálaszIdéz
(@Makrai Kornél)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0
 

Hahó,

Válasz Zsolti kérdésére: a fesztivál szervezői nem keresték fel a helyi egyesületeket ezzel kapcsolatban.

Viszont, ha valaki szeretne privátban (BTHE színein kívül) túrát vezetni a Természetjáró Fesztiválon, az kérem keressen meg. Önkéntesek segítségét várják a szervezők.

Köszi,
Kornél


   
VálaszIdéz
(@zsolti)
New Member Vendég
Csatlakozva: 1 másodperc telt el
Hozzászólások: 0
 

Köszi Kornél!


   
VálaszIdéz
Oldal 5 / 7