6-ra ér a vonatom Vácra.
Fino alla morte!
Addig elkezdhetjük és majd csatlakozol.
István Te mikorra tudnál jönni?
Kornéllal mi együtt jövünk, elvileg 16.00-ig van egy gyűlésünk és utána onnan egyből a sörözőbe.
Attilának 17.00-át mondtam, de ha későbbre akarjuk tenni, szólhatok neki.
Rálisan fél 6-ra tudok odaérni.
Sziasztok! Meg tudná valaki rajzolni térképre az aktuális átbeszélt tervet? Nem tudom ez mennyire végleges, sajnos nem tudtam ott lenni legutóbb, megjegyzem nekem a S körséta megmaradása is nehezen indokolható ha már alapjaiban módosítjuk a hálózatot...
Igen Pali, tervezem. Amint van időm meg is csinálom a napokban.
Mellékeltem egy valamivel értelmesebb térképvázlatot a Naszályra vonatkozó elképzelésről, ami részben tartalmazza a Cserhátban tervezett munkákat, módosításokat is.
Amint Oszival már beszéltem is, a múlt héten voltam Dobó Pistánál a Váci erdészetnél. Átnéztük a Naszályt érintő jelzéseket, megmutattam az elképzelésünket, s a mellékelt térképen ábrázolt állapotban egyeztünk meg.
Röviden:
1. Elkészül Vác és Kosd között a S jelzés, részben fonódva a SC-vel, majd utána K sávval és végül a ZC nyomvonalán ér le Kosdra, ott a P-ig tart.
2. Megmarad a SC teljes mértékben, annyi pici változás lenne, hogy az északi részen a K-kel együtt elmegy egészen a Násznép-barlang elágazásig (plusz 200 m kb.)és onnan egy kb. 150-200 m-es új nyomvonalon tér vissza a mostani útra. Teljesen logikus szerintem, erdészet segít kijelölni és kitakarítani az új rövidke szakaszt, hogy ne legyen benne semennyi oda-vissza.
3. Teljesen megszűnik a Z3 és S+, itt nem is lenne semmilyen jelzés, ahogyan most végigjártam nincs is értelme egyiknek sem, a K sokkal szebb és látványosabb és akkor ott fonódna a S is. A S3 megmarad mint sokkal meredekebb, de rövidebb alternatív lehetőség Vác felől a csúcsra, a K3 is megmarad természetesen a Látó-hegyre a kilátópontig.
4. A ZC "nyugati" ága is megszűnik, oda sem kerül semmilyen helyettesítő jelzés.
5. A S-ból kiágazhatna egy rövid S4 jelzés, ami a Robirtok bejáratáig megy.
6. A P-ból a S elágazstól felújítjuk a P4 jelzést a kulcsosház érintésével ahogyan most van a Cselőtepuszta buszmegállóig.
7. A P4-ből kiágazó P+ megszűnik.
8. Kérdés, hogy mi legyen a P4-tel Kosd-ról Keszeg felé? Szerintem ez is szürkézhető.
9. A Penc-ről induló P sáv megszűnik teljesen.
10. Nésza és Csővár környékén nem marad semmilyen P színű jelzés, a térképen ábrázolt és korábban megírt tervet valósítjuk meg.
Remélem nem maradt ki semmi és érthető amit összeírtam
István, köszi szépen az egyeztetést!
- A S+ megszűnését sajnálom, de elfogadom.
- Kosd-Keszeg P4-el kapcsolatban érdemes lenne az önkormányzatokat is megkérdezni. Ha szükségük van P4-re, támogassák a felújítást! 🙂
Sajnálom én is a S+-et, de látva az útvonalat, valóban nincsen sok haszna. Ha már ott jár valaki, akkor a K sokkal szebb, a S+ magában semmi látnivalót sem érint.
A Kosd-Keszeg P4-tel kapcsolatban egyet értek. Nem hinném, hogy túlságosan látogatott az útvonal, de megér egy kérdést, hogy az önkormányzatok miképpen állnak a dologhoz.
Beírom ide is.
Ez így most átláthatónak tűnik, bár van pár dolog, amivel nem feltétlenül értek egyet.
Az egyik, hogy szerintem az a S+ egy teljesen jó alternatíva, ha az ember Kosdról indulva szintben akarja délről kerülni a hegyet (mondjuk a Látó-hegyhez, Pádimentom-kőhöz) és nem cél a csúcsra feljutni. Mellesleg ott van pár infótábla is egyik-másik bányánál. Én sajnálnám, ha megszűnne, mert érzem, látom a létjogosultságát. Mi is használni szoktuk, mert a Látó-hegy vonzóbb célpont, mint a csúcs, ahol lassan a fák túlnövik a tornyot.
A másik a P4. Értelmesebbnek érzem akkor már a S sávot behozni a faluközpontig (ott is megáll a busz, van infrastruktúra is) és onnan kiindulva meg lehetne S4 a kulcsosház érintésével a buszmegállóig.
Fino alla morte!
És valami eszembe jutott a S+ nyomvonala mellett, ami - megintcsak szerintem - jobb lenne S sávnak. Egyrészt csökkenne a fonódások száma/hossza. Másrészt nehogy már egy tényleg értelmes funkcióval bíró jelzést/nyomvonalat szüntessünk meg és az aszfalúton vezető, eszetlen S sáv pedig annyira fontos legyen. Valahol ezeknek a módosításoknak az is lenne az oka, hogy a kor igényeinek megfelelőek legyenek. Nos, a S sáv a Naszály úton egyáltalán nem korszerű abban a világban, ahol az emberek a lehető legtovább akarnak autózni a céljukhoz.
Fino alla morte!
Gondolom a Robirtokhoz (legyen bárhol) is azért menne egy kitérő jelzés, hogy a heti szinten több tucatnyi gyalogos túrázó odataláljon. Oda sem autóval mennének a népek - jaaa, de.
Fino alla morte!
A Robirtok ott van Kosd szélén nagyon közel a faluhoz. Valóban elég látogatott helyszín.
A S+ helyett pedig legyen S3 a S korseta és a leendő S sáv között, kb. 1.5 km a hossza. S akkor elérhető lesz a Padimentom-ko és a geológiai táblák is.
Én a Zsolti javaslatát támogatom: A S sáv a S+ jelzésen haladjon és ne fonódjon a K sávval.
Ez valóban jó ötlet, hogy a S+ ezen a szakaszon maga S sáv legyen.
Vagyis a S menjen ki a térkép szerint Vaditatóig, onnan fel együtt a K-kel a Naszály-csúcsáig, majd egészen a Násznép-barlang elágazásig, aztán rövidke szakaszon közösen a S körsétával és abból leágazik a mostani S+-en a megszűnő Z körsétáig és onnan ugyanúgy le Kosdra.
Így a S is érint minden látnivalót, s az értelmetlennek tűnő mostani jelzések megszűnnek. Annak nem látom értelmét, hogy a S jelzés ne érintse pont a Naszály csúcsot.
Csinálok erről térképet majd.