A tavaly született megállapodás érelmében a BTHE vállalta a Naszály és környékének túristaútjait is, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindent nekünk kell festenünk, felújítanunk, de mindenképpen foglalkozni kell a területtel.
A fő kérdés, hogy a jelenlegi igencsak kesze-kusza és helyenként totálisan irracionális jelzéshálózat (össze-vissza színek és alakok, elkerített magánterületen vezető útvonal, semmi közepén véget érő sáv jelzés stb.) felújításának van-e bármi értelme vagy előtte inkább készítsünk valamit tervet a környék jelzéshálózatának sokkal átláthatóbbá és turisták számára vonzóbbá, értelmesebbé tételére. nagyon erősen javaslom ez utóbbit.
Csatolok majd nemsokára egy térképvázlatot, ami alapján el lehet kezdeni a konkrétumok egyeztetését. Addig is minden ötlet és észrevétel jöhet!
Szerintem - bár tudom, hogy ez nagy vállalkozás lesz - le kellene ülni és újragondolni, -tervezni az egész hálózatot kezdve a váci buszállomástól induló és aszfalton menö S sávval.
Fino alla morte!
Elég sok energiát lehetne spórolni, ha megszüntetnénk a hosszú kilométerekn át fonódó jelzéseket. Az OKT, a P- és a Gyadai tanösvény maradjon, ahogy van. A két hosszú jelzést (SC és ZC) úgy racionalizálni, hogy a lehető legkevesebb legyen a fonódás és az értelmes egyéb utakat meg utána betagozni a rendszerbe.
Van-e szükség:
+ a katalinpusztai buszmegállóhoz a P sávval egyező nyomvonalon haladó K+-re?
+ az OKT-ből a P-/P4 elághoz vezető K3-re, ami vagy a tanösvény, vagy a P- nyomvonalával esik egybe?
+ Gombásról a váci buszállomásra behozni az országúton a S sávot?
A többi jelzés:
+ a ZC nálam így vezetne: Kosd - OKT - mostani S+ - Z3 elág - P4 elág - Kosd.
+ a SC így vezetne: Hegyközi nyomóskút - Vaditató-tó - mostani S+ nyomvonala - Z3 elág - innen fonódna egy darabon a ZC-vel és vissza a Hegyközi nyomóskúthoz.
+ a S4, Z3 és a K barlang maradhat.
+ a S3 csak ott vezetne, ahol nem fonódik a SC-vel.
+ a SC azon szakasza, ami az OKT és a Z3 elág között van, lehetne S+.
+ a P4 azon szakasza, ahol leválik Cselőtepuszta felé Z4 lehet a Cselőtepusztai buszmegállóig, a faluban vezető rész meg kuka.
+ a P4 és S sáv közti P+ kuka vagy ha Hegyközségi-keresztig a S sáv szakaszával kiegészítve Z+.
Nos?
Fino alla morte!
A katalinpusztai buszmegállóhoz a P sávval egyező nyomvonalon haladó K+ jelzés 2019-ben Berki Zoli nyomására lett újra felfestve. Én akkor nem támogattam, de Zoli lobbija erősebb volt. Az volt az indoka, hogy a Rockenbauer Pál kopjafát érinti és azért van rá szükség. Nem fogadta el, hogy a kereszt jelzés nem erre szolgál és elég lenne a P sávból egy leágazó jelzés a kopjafához.
Zsoltinak köszönet a Naszályos javaslatért.
Egyelőre csak kevéske időm volt térképet is nézve elgondolkodni az ötleteken, de egyelőre nagyon hasonlóak lennének az én elképzeléseim is.
én kezdenék valamit a körséta jelzésekkel, ha maradnak, akkor valami más értelemszerű jelzéssel helyettesíteni őket. S ami még ötletem volt, hogy Vácról indulva valami sáv jelzést létesíteni, de ne úgy hogy egy elhagyott körtefánál érjen véget, hanem akár Kosdon vagy máshol. Bár a sok kilométer roppant unalmas műútnak a településen belül értelme kereken zéró. Ha mégis marad itt jelzés, akkor helyette egy S4 jelzést kellene festeni.
Volt némi időm így elkészítettem az én javaslatomat, a mellékelt hevenyészett térképen található.
Magyarázat röviden:
1. Létrejönne egy S jelzés Vác-Gombás és Kosd között, kizárólag eddig is jelzett útvonalakon haladva, több jelzést is kiváltana, csak 1-1 szakaszon futna együtt a S körsétával és S3-gel, valamint le a hegyről Kosdra a Z körsétával. A térképen ez a festendő S jelzés piros színnel van jelölve.
2. Szerintem a fenti S létesítésével egy időben meg lehetne szüntetni az alábbi jelzéseket:
- S sáv Gombás és Vác buszmegálló között
- S4 Gombás am. és S között, ezt a S váltaná ki
- S+ teljes egészében a Pádimentom-kő és a Vaditató között, javarészt a S váltja ki, egy szakaszon pedig felesleges a fonódás a Z körsétával
- Z3-et teljes egészében a S váltja ki
3. Az alábbi útvonalakat kellene felújítani:
- S3 a mostani meredek nyomvonalon, a Naszály alatt ki szakaszon fonódva a S-val
- K3 a mostani nyomvonalon, OKT-ból kiindulva pár méteren a S-val együtt és azt keresztezve
4. S változatlanul maradnának az alábbi jelzések:
- OKT és K barlang jelzés
- P sáv Kosd és Katalinpuszta között
- S és Z körséta, Varga Zsoltiék nem régen újították fel mind a kettőt.
Bár a Z körséta esetében vannak kétségeim, hogy az mennyire járható és járják-e azt egyáltalán. Esetleg a Z körséta megszüntetése sem lenne ördögtől való, s akkor nem is lenne semmilyen zöld színű jelzés a környéken. Ha megszűnik, akkor a S szinte fonódás nélkül haladna végig, viszont egy kis szakaszon meg kellene hagyni a S+ jelzést, ami kihagyja a Naszály csúcsát.