Hali!
A Z jelzés Kemencétől Romhányig tartana. Az emlékút Kemencétől Nézsáig (Z, majd Romhánytól S). A fonódás csak 3,5 km. Ha kell, akkor egyedül fogom karbantartani azt a Z-et. Lenne egy 4,5 km-es hosszú út, ami közel párhuzamosan fut le a K-kel attól nyugati irányba, a végén pedig ütközik a K+-tel, de nem ismerem. Sáv jelzés, és tudom, hogy pont a Cserhátban van "lebegő" végű, nem szeretnék.
Hogyan tovább?
Üdv:
mp
Hahó!
Hogy mások is értsék, hogy miről van szó:
Az eredeti terv az volt, hogy bővítsük a térség turistaút hálózatát, kössük össze a két tájegységet, a Börzsönyt és a Cserhátot. Első ötlet a Diósjenőről induló K+ folytatása volt, majd ebből született a Kemencéről induló Z sáv meghosszabbítása. Az eredeti végpont Alsópetény lett volna, most Romhány lett.
Tehát az új út: Diósjenő - Tolmács - Rétság - Bánk - Prónay-kilátó – Romhány.
Amiben dönteni kell: A Prónay-kilátó után folytatódjon a Z sáv Romhányig, fonódva 4 km-n keresztül vagy legyen vége az OKT csomópontjánál.
Pali és az én voksom, hogy ne fonódjon a Z sáv Romhányig, hanem csak OKT-ig tartson.
Indokaink:
• A hálózat bővítésekor a fonódások minimalizálására, a kialakításának egyszerűségére és hosszú távú fenntarthatóságára kell törekedni.
• Nem közlekedési pontokat vagy a településközpontokat kell összekötni, hanem a térségben található turistautakat, ezért csomópontig kell terveznünk.
• Javaslatunk alapján a Z sáv csomópontban ér véget (OKT), ezért nem lesz lebegő végű a Z sáv keleti oldala.
Valóban az országban sok száz km fonodás van, de ne a rossz példát kövessük. 🙂
Sok helyen, főleg Borsodban az elmúlt évek folyamán sok felesleges fonodást szüntettek meg a hálózat újratervezésével, Berki Zoli nagy-nagy örömére (minden évben új Bükk térképet lehet kiadni :))
Az áttekinthetőség és az egyszerűség legyen a cél, járjunk elő jó példával. 🙂
Várom mások véleményét is!
Üdv,
Kornél
Lehet hogy hülyeség, de mi lenne, ha csak a Prónay kilátóig menne a zöld sáv? Mondjuk én nem ismerek olyan sáv végpontot ami terepen lenne.
Börzsönyben a Márianosztráról induló P sáv az, ami a Bernecebaráti helyett a Szlovák határnál ér véget, Sahy előtt. 🙂
Alapvetően a sáv jelzést valóban a turisztikailag fontosabb kiindulási pontoktól más, a hasonlóan fontos pontokig terjedő utakra használjuk.
Utána itt hülyeséget írtam, ez nem igaz: De itt a zöld sávval két magasabb rendű utat, a kék sávval jelölt BKT-s és az OKT-t kötjük össze. Ezért gondolom, hogy felesleges a fonodás. Attól, aki korábban olvasta, elnézést kérek!:dry:
Egy jelzésfestés pályázat problémája (MTSZ-s munka) keveredett össze a fejemben. 🙄
Továbbra is azt mondom, hogy ne most és ne a Cserhátban (ahol alig van használható jelzett út) és ne egy sáv jelzéssel kezdjük ezt a tevékenységet. Ha sáv a jelzés, akkor az érjen véget értelmes helyen. Az ipolysági piros és a letkési zöld úgy volt (van) hogy a határon túl folytatódik majd.
Nem akarom védeni a fonódásokat, de akkor először a Budai-hegysegben, a Mátrában vagy esetleg a Börzsönyben néznék körbe és mutatnék példát. Nem kezdem most sorolni, elég ránézni a térképre mondjuk NHH vagy Dobogókő környékén.
Továbbra is csak hangosan gondolkodom.
- Mi van akkor, ha elvetjük a hosszú Zöld gondolatát, és Diósjenőtől a Romhányi hegy nyeregig (OKT) egy K+ vezet. Ez tűrhetően messze (szűk 3km) lenne a Romhányi K+-től. Ettől függetlenül kezelhető/táblázható egy Emlékút.
- Csak az online térképek (tény: errefelé kevésbé vagyok ismerős) és az úthálózat optimalizálása alapján gondolkodva: gyanús hogy csak az OSM térképén van a TUHU-n nincs, OSM-en azonban van egy S+ a nyeregtől - ha csak a hálózatot nézem, egy Zöld sáv (ha mégis ennél maradunk) átköthetne a fantom S+ helyén(helyett), és tényleg rövid fonódás után a meglevő Snégyzetet felváltva vihetne le Alsópetény Citybe.
Hála Istennek van néhány józanul gondolkodó ember is közöttünk...
A hosszú Z jelzéshez ragaszkodjunk, mert rövid-közép-hosszú távon túramozgalmat szeretnénk rá szervezni...
Az eredeti elgondolás a Prónay-kilátóig tartott volna, de azt egy július 7-i egyeztetéssel elvetettük (egyébként pont a Cserhátban a Szirákról induló Z sáv jelzés ér véget a Szanda déli oldalán a Páncélos-forrástól nem messze; ennek a Z jelzésnek nem sok értelme van, se eleje, se vége, a Z+ jelzéseknek ebben a környezetben sokkal több értelmük van)...
A S+ a terepen létezik (legalább is a két végpontja fel van festve, de ismerve Forgács Peti lelkesedését és precizitását, azt Brigivel meg is csinálták), ugyanúgy a S4 is. A leginkább ennek látom értelmét, hogy létesítsünk Z sáv jelzést, ahogy Pali írta. De ennek is csak akkor van értelme, ha egy igazoló kódot elhelyezünk valahol a Dél-hegy környékén, mert egyébként nem nagyon fogják használni bármilyen tuti túramozgalmat szervezünk ide.
Ebben az esetben elvetjük a FP emlékutat és emléktúrát, a túramozgalomnak kell valamilyen frappáns elnevezés, pl. Transzcserhátbörzsönyi ződ.
Jöhetnek a további ötletek.
Üdv: mp
Ha Romhányig vezetne a Z sáv, akkor van egy másik gond is!
Romhány központjától 2,3 km-re van egy másik zöld sáv jelzés is (térképen): https://turistautak.openstreetmap.hu/turut-7108814
Szabvány szerint 5 km-n belül nem lehet két ugyan olyan jelzés.
Hali!
A Z így már Alsópeténybe vezetne - ahogy Pali is írta.
Egyébként az említett Z egy körtúra : Kétbodony - Szátok - Szente - Kisecset. És elvileg ugyanarra az útvonalra fel van festve egy hullámozó Z betű jelzés is. Egy 17,5 km-es körtúra, ami ugyanazon az útvonalon két jelzéssel is el van látva. Egyáltalán létezik?
Megjegyzem, hogy a Kétbodony - Prónay-kilátó (a két Z) közötti távolság légvonalban 4,943 km. A Romhányi-nyereg melletti kunkor pedig 4,3 km-re van Kétbodonytól.
Szerintem a Cserhátot úgy ahogy van, újra át kell gondolni. A K jelzés kivételével mindent leradírozni és újratervezni. Kornél, ha összehozol egy ilyet (a gyarmati és a tarjáni aktív egyesületekkel; talán még Pásztón vannak), akkor fizetek egy sört. És szívesen részt is veszek rajta.
Üdv:
mp
Akkor legyen az első verzió, vagyis Alsópetény lesz a cserháti vége. A kilátótól mi legyen az útvonal a faluig?
A tótura útvonala nem lenne jó, a Prónaytól? A szívalakú tó kihagyásával. Legalább kevesebbet kellene szalagozni októberben.
K3, S+, S4. Gyakorlatilag mindhárom jelzés okafogyottá válik. Mondjuk a K3 maradjon a kilátóhoz vezető jelzés miatt.
Üdv:
mp
Jani javaslata teljesen jó, ha Alsópetény, akkor fessük fel a túra útvonalát, amennyire csak lehet. S értelemszerűen a feleslegessé váló jelzéseket szüntessük meg, vagy végezzük el a szükséges optimalizálást is.
Hahó,
A mellékelt képen piros keretben a S+ jelzés, zöldben a Cserháti Tótúra nyomvonala van.
Szerintem mindkettő felfestésére, mint jelzett turistaútra nincs szükség, valamelyiket meg kell szüntetni.
Kérdésem, hogy ha a Z sávval kiváltanánk a S+, utána a Cserháti Tótúra nyomvonalát átlehetne erre az új útvonalra helyezni?
Üdv,
Kornél
A tótura út rövidebb és logikusabbnak tűnik. A sárga sáv találkozásánál ,a hegyes szöget levágnám, így csak egy ponton érintene a sárgát.