Börzsönyi jelzésfes...
 
Notifications
Clear all

Börzsönyi jelzésfestések

1,808 Posts
16 Users
68 Reactions
57.8 K Views
(@ikrieger)
Member Admin
Joined: 13 év ago
Posts: 182
 

December 4-én lesz az MTSZ által szervezett egyeztetés az idén elvégzett munkákról és a 2025-ös tervekről.

Ez utóbbira kellene koncentrálni, vagyis kérlek írjátok össze, hogy mely útvonalakat, szakaszokat kellene felújítani a Börzsönyben, a Naszály környékén, esetleg a Cserhátban.

Amik nekem eszembe jutnak és mindenképpen tervezni kell vele (pl. ezt csinálhatná Zsolti és Niki):
1. Királyrét, Hiúz-ház és NHH között a P sáv (csak a K4-ig kell csinálni, az utolsó kb. 500 m elkészült idén) // 6,3 km
2. Hideg-hegy alatt a P4 jelzés a K4 és P sáv között // 0,6 km
3. K+ jelzés a K4 és Magas-tax között // 1,0 km
4. K+ jelzés Magas-tax P sáv és a Rakodó között // 1,1 km

Lassan ideje lenne a Zebegény környéki jelzéseket is felújítani, amivel kezdeni kellene (ez lehetne részben egyesületi vállalás):
5. S+ jelzés, Kittenberger-út Zebegény és Szt. Mihály-hegy S sáv között // 4,4 km
6. SO jelzés a S+ jelzésből az Ernő-forrás és Lóczi-pihenő felé // 1,8 km
7. K+ jelzés Zebegény - Kövesmező - Nagymaros között // 4,7 km

Valamint neki lehetne látni a S sáv felújításának Diósjenő és Kemence között, ez összesen kb. 20 km és Varga Zsoltiék már idén neki akartak látni. Akár jövőre a teljes szakaszt elvállalhatja Zsolti és Pityke.

Ezek mellett kellene egy okos terv a Naszály környéki útvonalak rendbetételére és racionalizálására vonatkozóan, s akár abba is bele lehetne kezdeni.

Várunk minden ötletet és javaslatot november végéig legkésőbb!


   
ReplyQuote
(@zsolti)
Member
Joined: 14 év ago
Posts: 30
 

Persze, ezeket simán vállaljuk. Amiről tudom, hogy elég ramaty az mondjuk a PX a csúcsrégió környékén. Gondolom lejjebb sem volt újabban festve. Csak, hogy Breki Zoli is örüljön.

Fino alla morte!


   
ReplyQuote
(@sebpali)
Member
Joined: 11 év ago
Posts: 41
 

Sziasztok!

Köszi a felvetésért. Fentiekhez:

- Diósjenő-Kemence S idén VargaZsoltiék Diósjenő-Csánki kertet festették:), s elég jó állapotban van a többi is (2018-ban (Lopona-Vargyasa) és 2020-ban (Vargyas-Kemence) lett felújítva), idén volt visszhangja hogy viszonylag jó állapotú volt a jelzés a felújítás előtt is, nem volt feltétlen indokolt, ezt az útvonalat szerintem 2025-ben pihentessük.

- Px önálló szakaszaira sajnos az MTSz nem fog költségtérítést adni (ezt ne bolygassuk, fogadjuk el tényként), részemről a legszükségesebb, hálózatilag fontos, Csóványost elkerülő rövid szakasz felújításának örülnék (510m, de ugye a terep).. Pár év múlva esetleg szóba jöhet még a Foltán-kereszt Vörös-kő - Magas-hegy nyeregpont (Z-) közötti 3,5 km is, ami a Diósjenő-Csóványos "körtúrák" kiváló része, de ez most még jól követhető.

Amit jövőre az Észak-Börzsönyben terveznék:

 - Fix: Királyháza P-/Z+P4 elág. és Királyné-pallagja (Z+/P4) közötti Z+/P4 újrafestése, 0,9km az erdészet itt rövid terelést javasolt

 - Fix: Kemence(aut.m) - Bernece között BKT (2,8km) újrafestése kb. 300méteren új nyomvonalon, szintén az erdészet javaslatára (jelenleg több 100m magánterületen halad keresztül Kemence határában, ezt lecsökkentenénk pár 10m magánterületen átvágásra:) Ezzel párhuzamosan P- megszüntetése Kemence-Bernece-Ipolyság országhatár között. Kérdés még, hogy a BKT-t Kemence főút mentén letereljük-e a főút alatt 10m-rel párhuzamosan haladó kisebb útra, ezt az MTSz felmérők szóvátették pár éve, és annyi ráció van benne, hogy azért az elmúlt 20 évben is nőtt a gépkocsi forgalom.

 - Erősen szükséges és szeretném:

-- K+ Hamuház - Rakodó 4,3 km (ennek első kilométerén (Hamuház-Halyagos) szeretném ha a kisvasuti hidak felújításában résztvennénk egyesületileg)

-- K3 Magas-hídi rét és Oltár-kő melletti elágazás között (mindössze 1,9km de igazi szívás:)

-- Valószínűleg Tésa Z+ megszüntetése, KurisOszit megkértem hogy járja körbe van-e aki szeretné a környéken ezt megtartani

 - ezen felül lassan esedékes a Magas-Börzsöny északi részén fekvő utak újrafestése, ezt el lehetne kezdeni az utoljára 2016-ban festett Pogányvári P3-el, 4,3km, ezt szuper lenne ha VargaZsoltiék tudnák vállalni.

 - illetve jó lenne ha kaphatnánk valami emelt finanszírozást a Fekete-völgy-bejárata és Kemence közötti 2,1 km hosszú 3-as 4-es fonódás felújítására, esztétikailag több helyen kifogásolható, még ha nem is a legfontosabb munkák között van. ((+ megfontolnám hogy a S- és a P- esetleg csak a kisvasút végállomásig menjen, ma már egyre kevesebben jönnek autóbusszal, ők meg a BKT-n eltalálhatnak addig, pláne ha egy táblával segítünk..))


   
ReplyQuote
(@zsolti)
Member
Joined: 14 év ago
Posts: 30
 

Ha a Palóc Sárgából mozgalmat szeretnénk csinálni, akkor talán jobban jön ki, ha egy település központjában van vége.

Fino alla morte!


   
ReplyQuote
(@sebpali)
Member
Joined: 11 év ago
Posts: 41
 

Zsolti, alapvetően egyetértek, bár lehet csavarni a kérdést hogy Kemence _turisztikai_ központja a buszmegálló vagy a kisvasút-végállomás //sőt ha továbbgondolom lehet a Csarnavölgyi-söröző a fő-főközpont:)//.


   
ReplyQuote
(@ikrieger)
Member Admin
Joined: 13 év ago
Posts: 182
 

Köszi minden hozzászólást, javaslatot.

Akkor ez eddigieket összegezve a lista a tervekkel:

1. Királyrét, Hiúz-ház és NHH között a P sáv (csak a K4-ig kell csinálni, az utolsó kb. 500 m elkészült idén) // 6,3 km
2. Hideg-hegy alatt a P4 jelzés a K4 és P sáv között // 0,6 km
3. K+ jelzés a K4 és Magas-tax között // 1,0 km
4. K+ jelzés Magas-tax P sáv és a Rakodó között // 1,1 km
5. S+ jelzés, Kittenberger-út Zebegény és Szt. Mihály-hegy S sáv között // 4,4 km
6. SO jelzés a S+ jelzésből az Ernő-forrás és Lóczi-pihenő felé // 1,8 km
7. K+ jelzés Zebegény - Kövesmező - Nagymaros között // 4,7 km
8. Királyháza P-/Z+P4 elág. és Királyné-pallagja (Z+/P4) közötti Z+/P4 újrafestése, 0,9 km új nyomvonalon
9. Kemence(aut.m) - Bernece között BKT (2,8km) újrafestése kb. 300 m új nyomvonalon
10. K+ Hamuház - Rakodó 4,3 km
11. K3 Magas-hídi rét és Oltár-kő melletti elágazás között 1,9km
12. Tésa Z+ megszüntetése

Ez összesen szinte pontosan 30 km.

Kemencén a S mindenképpen menjen be a "központig", ahonnan valódi továbbutazási lehetőségek vannak. A P véget érhet a kisvasútnál szerintem, valamint esetleg a Z is, nem tudom mi értelme van a Z-t egyedül a másik buszmegállóhoz vinni. Főképpen ha megszűnik a Tésa felé vezető Z+.

Azt hittem (hibásan), hogy Zsoltiék idén végül nem foglalkoztak a S-val Diósjenőnél, de valóban meg lett csinálva. A többi része pedig tudtommal is jó állapotú.

Kérdés: Naszállyal mi történjen, nekikezdünk jövőre? Van esély arra, hogy lesz egy korrekt és tényleg értelmes terv a területre vonatkozóan? Nyitok egy másik topikot ennek dedikáltan.


   
ReplyQuote
(@zsolti)
Member
Joined: 14 év ago
Posts: 30
 

A PX részben azért merült fel bennem, mert járva a főgerinc környékét látom az erős kontrasztot ott ahol együtt fut más jelzéssel (pl. OKT) és az önálló nyomvonal jelzései között. És ha a Taxi-nyiladékon futó P sávon is megújul, akkor... Sokkal több értelmét látom ezzel foglalkozni (bár én sem a teljes nyomvonalat vállaltam volna el '25-re), mint annak a 600 méternyi P□-nek, amiből vagy 250-en együtt is haladnak a PX-szel. Szívem szerint azt a P□-et inkább szürkével festeném le, mert értelmetlen.

Ha úgy adódik, a tésai Z+ likvidálását is megcsináljuk.


 

Fino alla morte!


   
ReplyQuote
(@zengo)
Member
Joined: 14 év ago
Posts: 43
 

Most csak röviden:
- Penc - Csővári vár közötti P sáv megszüntetése (ha idén nem készült volna el)
- ha a Palóc Sárgának neki akarunk vágni, akkor a Kő-hegy - Nézsa - Keszeg és az Apró-máj - Kétbodony közötti szakaszokat kell még felújítani.


   
ReplyQuote
Page 121 / 121