Börzsönyi jelzésfes...
 
Notifications
Clear all

Börzsönyi jelzésfestések

1,811 Posts
16 Users
69 Reactions
57.9 K Views
(@ikrieger)
Member Admin
Joined: 13 év ago
Posts: 182
 

December 4-én lesz az MTSZ által szervezett egyeztetés az idén elvégzett munkákról és a 2025-ös tervekről.

Ez utóbbira kellene koncentrálni, vagyis kérlek írjátok össze, hogy mely útvonalakat, szakaszokat kellene felújítani a Börzsönyben, a Naszály környékén, esetleg a Cserhátban.

Amik nekem eszembe jutnak és mindenképpen tervezni kell vele (pl. ezt csinálhatná Zsolti és Niki):
1. Királyrét, Hiúz-ház és NHH között a P sáv (csak a K4-ig kell csinálni, az utolsó kb. 500 m elkészült idén) // 6,3 km
2. Hideg-hegy alatt a P4 jelzés a K4 és P sáv között // 0,6 km
3. K+ jelzés a K4 és Magas-tax között // 1,0 km
4. K+ jelzés Magas-tax P sáv és a Rakodó között // 1,1 km

Lassan ideje lenne a Zebegény környéki jelzéseket is felújítani, amivel kezdeni kellene (ez lehetne részben egyesületi vállalás):
5. S+ jelzés, Kittenberger-út Zebegény és Szt. Mihály-hegy S sáv között // 4,4 km
6. SO jelzés a S+ jelzésből az Ernő-forrás és Lóczi-pihenő felé // 1,8 km
7. K+ jelzés Zebegény - Kövesmező - Nagymaros között // 4,7 km

Valamint neki lehetne látni a S sáv felújításának Diósjenő és Kemence között, ez összesen kb. 20 km és Varga Zsoltiék már idén neki akartak látni. Akár jövőre a teljes szakaszt elvállalhatja Zsolti és Pityke.

Ezek mellett kellene egy okos terv a Naszály környéki útvonalak rendbetételére és racionalizálására vonatkozóan, s akár abba is bele lehetne kezdeni.

Várunk minden ötletet és javaslatot november végéig legkésőbb!


   
ReplyQuote
(@zsolti)
Member
Joined: 14 év ago
Posts: 29
 

Persze, ezeket simán vállaljuk. Amiről tudom, hogy elég ramaty az mondjuk a PX a csúcsrégió környékén. Gondolom lejjebb sem volt újabban festve. Csak, hogy Breki Zoli is örüljön.

Fino alla morte!


   
ReplyQuote
(@sebpali)
Member
Joined: 11 év ago
Posts: 41
 

Sziasztok!

Köszi a felvetésért. Fentiekhez:

- Diósjenő-Kemence S idén VargaZsoltiék Diósjenő-Csánki kertet festették:), s elég jó állapotban van a többi is (2018-ban (Lopona-Vargyasa) és 2020-ban (Vargyas-Kemence) lett felújítva), idén volt visszhangja hogy viszonylag jó állapotú volt a jelzés a felújítás előtt is, nem volt feltétlen indokolt, ezt az útvonalat szerintem 2025-ben pihentessük.

- Px önálló szakaszaira sajnos az MTSz nem fog költségtérítést adni (ezt ne bolygassuk, fogadjuk el tényként), részemről a legszükségesebb, hálózatilag fontos, Csóványost elkerülő rövid szakasz felújításának örülnék (510m, de ugye a terep).. Pár év múlva esetleg szóba jöhet még a Foltán-kereszt Vörös-kő - Magas-hegy nyeregpont (Z-) közötti 3,5 km is, ami a Diósjenő-Csóványos "körtúrák" kiváló része, de ez most még jól követhető.

Amit jövőre az Észak-Börzsönyben terveznék:

 - Fix: Királyháza P-/Z+P4 elág. és Királyné-pallagja (Z+/P4) közötti Z+/P4 újrafestése, 0,9km az erdészet itt rövid terelést javasolt

 - Fix: Kemence(aut.m) - Bernece között BKT (2,8km) újrafestése kb. 300méteren új nyomvonalon, szintén az erdészet javaslatára (jelenleg több 100m magánterületen halad keresztül Kemence határában, ezt lecsökkentenénk pár 10m magánterületen átvágásra:) Ezzel párhuzamosan P- megszüntetése Kemence-Bernece-Ipolyság országhatár között. Kérdés még, hogy a BKT-t Kemence főút mentén letereljük-e a főút alatt 10m-rel párhuzamosan haladó kisebb útra, ezt az MTSz felmérők szóvátették pár éve, és annyi ráció van benne, hogy azért az elmúlt 20 évben is nőtt a gépkocsi forgalom.

 - Erősen szükséges és szeretném:

-- K+ Hamuház - Rakodó 4,3 km (ennek első kilométerén (Hamuház-Halyagos) szeretném ha a kisvasuti hidak felújításában résztvennénk egyesületileg)

-- K3 Magas-hídi rét és Oltár-kő melletti elágazás között (mindössze 1,9km de igazi szívás:)

-- Valószínűleg Tésa Z+ megszüntetése, KurisOszit megkértem hogy járja körbe van-e aki szeretné a környéken ezt megtartani

 - ezen felül lassan esedékes a Magas-Börzsöny északi részén fekvő utak újrafestése, ezt el lehetne kezdeni az utoljára 2016-ban festett Pogányvári P3-el, 4,3km, ezt szuper lenne ha VargaZsoltiék tudnák vállalni.

 - illetve jó lenne ha kaphatnánk valami emelt finanszírozást a Fekete-völgy-bejárata és Kemence közötti 2,1 km hosszú 3-as 4-es fonódás felújítására, esztétikailag több helyen kifogásolható, még ha nem is a legfontosabb munkák között van. ((+ megfontolnám hogy a S- és a P- esetleg csak a kisvasút végállomásig menjen, ma már egyre kevesebben jönnek autóbusszal, ők meg a BKT-n eltalálhatnak addig, pláne ha egy táblával segítünk..))


   
ReplyQuote
(@zsolti)
Member
Joined: 14 év ago
Posts: 29
 

Ha a Palóc Sárgából mozgalmat szeretnénk csinálni, akkor talán jobban jön ki, ha egy település központjában van vége.

Fino alla morte!


   
ReplyQuote
(@sebpali)
Member
Joined: 11 év ago
Posts: 41
 

Zsolti, alapvetően egyetértek, bár lehet csavarni a kérdést hogy Kemence _turisztikai_ központja a buszmegálló vagy a kisvasút-végállomás //sőt ha továbbgondolom lehet a Csarnavölgyi-söröző a fő-főközpont:)//.


   
ReplyQuote
(@ikrieger)
Member Admin
Joined: 13 év ago
Posts: 182
 

Köszi minden hozzászólást, javaslatot.

Akkor ez eddigieket összegezve a lista a tervekkel:

1. Királyrét, Hiúz-ház és NHH között a P sáv (csak a K4-ig kell csinálni, az utolsó kb. 500 m elkészült idén) // 6,3 km
2. Hideg-hegy alatt a P4 jelzés a K4 és P sáv között // 0,6 km
3. K+ jelzés a K4 és Magas-tax között // 1,0 km
4. K+ jelzés Magas-tax P sáv és a Rakodó között // 1,1 km
5. S+ jelzés, Kittenberger-út Zebegény és Szt. Mihály-hegy S sáv között // 4,4 km
6. SO jelzés a S+ jelzésből az Ernő-forrás és Lóczi-pihenő felé // 1,8 km
7. K+ jelzés Zebegény - Kövesmező - Nagymaros között // 4,7 km
8. Királyháza P-/Z+P4 elág. és Királyné-pallagja (Z+/P4) közötti Z+/P4 újrafestése, 0,9 km új nyomvonalon
9. Kemence(aut.m) - Bernece között BKT (2,8km) újrafestése kb. 300 m új nyomvonalon
10. K+ Hamuház - Rakodó 4,3 km
11. K3 Magas-hídi rét és Oltár-kő melletti elágazás között 1,9km
12. Tésa Z+ megszüntetése

Ez összesen szinte pontosan 30 km.

Kemencén a S mindenképpen menjen be a "központig", ahonnan valódi továbbutazási lehetőségek vannak. A P véget érhet a kisvasútnál szerintem, valamint esetleg a Z is, nem tudom mi értelme van a Z-t egyedül a másik buszmegállóhoz vinni. Főképpen ha megszűnik a Tésa felé vezető Z+.

Azt hittem (hibásan), hogy Zsoltiék idén végül nem foglalkoztak a S-val Diósjenőnél, de valóban meg lett csinálva. A többi része pedig tudtommal is jó állapotú.

Kérdés: Naszállyal mi történjen, nekikezdünk jövőre? Van esély arra, hogy lesz egy korrekt és tényleg értelmes terv a területre vonatkozóan? Nyitok egy másik topikot ennek dedikáltan.


   
ReplyQuote
(@zsolti)
Member
Joined: 14 év ago
Posts: 29
 

A PX részben azért merült fel bennem, mert járva a főgerinc környékét látom az erős kontrasztot ott ahol együtt fut más jelzéssel (pl. OKT) és az önálló nyomvonal jelzései között. És ha a Taxi-nyiladékon futó P sávon is megújul, akkor... Sokkal több értelmét látom ezzel foglalkozni (bár én sem a teljes nyomvonalat vállaltam volna el '25-re), mint annak a 600 méternyi P□-nek, amiből vagy 250-en együtt is haladnak a PX-szel. Szívem szerint azt a P□-et inkább szürkével festeném le, mert értelmetlen.

Ha úgy adódik, a tésai Z+ likvidálását is megcsináljuk.


 

Fino alla morte!


   
ReplyQuote
(@zengo)
Member
Joined: 14 év ago
Posts: 42
 

Most csak röviden:
- Penc - Csővári vár közötti P sáv megszüntetése (ha idén nem készült volna el)
- ha a Palóc Sárgának neki akarunk vágni, akkor a Kő-hegy - Nézsa - Keszeg és az Apró-máj - Kétbodony közötti szakaszokat kell még felújítani.


   
ReplyQuote
(@Makrai Kornél)
Member
Joined: 14 év ago
Posts: 25
 

Sziasztok,

Elnézést a késői hozzászólásért!

A Jelzésfestés pályázattal kapcsolatban az látom országosan, hogy az idei évben is becsúszott pár olyan szakasz, amelyet nem kellet volna teljes hosszabban felújítani, elég lett volna csak pár kiegészítő jelzést felfesteni.

Idén 7 szervezettel – megyei szövetséggel, vagy megye hiányában nagyobb egyesülttel - kötöttünk olyan szerződést, amelyben tovább adtuk a működési területükhöz kapcsolódó munka szervezését, ezért a velük közösen megállapított működési területükre az MTSZ nem fogadott be mástól pályázatot.
Ezektől a szervezetektől az MTSZ nem kért be fényképet a felújítás előtti állapotról, megbíztunk a javaslatukban. Viszont voltak, akik csak azt nézték, hogy már 5 év eltelt a felújítás óta, lehet újra pályázni és beadták a pályázatot úgy, hogy nem volt valós információjuk a jelzések állapotáról. Ezért MTSZ részéről azt tervezzük, minden szakasz esetében kérünk be fényképet a pályázott szakasz turistajelzéseiről, ezzel is arra ösztönözve a pályázókat, hogy járják be a pályázni kívánt szakaszukat. Ez csak terv és december 4-ig még gondolkodunk a bevezetésén. Ha MTSZ részéről így döntünk, akkor szívesen vállalom a BTHE által pályázni kívánt szakaszok egy részének a bejárását és dokumentálását!

A másik tanulság a 2015 óta működő MTSZ Jelzésfestés pályázattal kapcsolatban, hogy az elmúlt pár évben inkább azokra a szakaszokra érkeztek be pályázatok, amelyek már egyszer fel lettek újítva. Olyan turistautak, amelyek a pályázatban még nem szerepeltek, egyre ritkábban érkeztek be. Statisztikában hiába tartunk a felújított ~13.500 km-nél, a nyilvántartott hálózatból jóval kevesebb szakaszon történt jelzésfestés. Ezért arra szeretnénk ösztönözni a pályázókat, hogy foglalkozzanak olyan turistautak felújításával is, amelyek az elmúlt 10 évben nem lettek felújítva – az MTSZ nyilvántartása alapján.
Erre az a tervünk, hogy az 5 éves szabályt felemeljük 7 évre és csak indokolt esetben lehet majd olyan szakaszra pályázni, amelynek a felújítása 7 és 5 év közé esik.

Ha pedig valamelyik turistaút azért nincs felújítva, mert nincs rá szükség, legyen megszüntetve. Erre is lehet pályázni, 4.000 Ft/km a díjazása.

Kérem fentieket is vegyétek figyelembe a tervezésnél.

Az MTSZ-nek a térképportálján nagyon sok adat van, ami segíti a tervezést. Ezekhez a térképekhez készítette pár linket:

Térkép link - Megyei és egyesületi működési területek
Térkép link – BTHE működési terület
Térkép link – 5 évnél régebben felújított szakaszok (2019-ben vagy az elött)
Térkép link – 7 évnél régebben felújított szakaszok (2017-ben vagy az elött)

Az utolsó két térkép esetében a világoszöld és narancssárga vonalak mutatják a felújított szakaszokat.

Van még egy olyan térkép is, amely nem publikus, de ezen jóval információ jelenik meg a turistautak állapotáról és az aktuális problémákról. Ezt rajtam kívül az István, a Pali és az Oszi - mint MTSZ által megbízott, a Börzsöny Turistaút Területi Felelőse – eléri. Javaslom ezekről is nézünk olyan szakaszokat, amelyekkel foglalkozni kell.

Köszönöm,
Kornél


   
ReplyQuote
(@Makrai Kornél)
Member
Joined: 14 év ago
Posts: 25
 

Titokban bíztam abban, hogy a perma linkeket helyesen mutatja majd a fórum, de nem jött össze! ☹
Sajnos csak ilyen bénán tudom ezeket megjeleníteni:

Térkép link - Megyei és egyesületi működési területek:
https://turistaterkepek.hu:3344/webappbuilder/apps/135/?extent=1643817.3651%2C5730512.3272%2C2751848.5272%2C6232550.729%2C102100&showLayers=mukodesi_teruletek_5544%3Bpihenok_7906_0%3Btermeszetjaro_4423_0%3Btermeszetjaro_4423_1%3Bginop_5152_0%3Bginop_5152_1%3Bginop_5152_2%3Bvekop_5884_0%3Bvekop_5884_1%3Bvekop_5884_2%3Bpalyazat2024_1058_0%3Bpalyazat2024_1058_1%3Bpalyazat2024_1058_2%3Bjelzesfestes_6813_4%3Bjelzesfestes_6813_5%3Bjelzesfestes_6813_6%3Bjelzesfestes_6813_7%3Bjelzesfestes_6813_8%3Bnyilvantartaswms_1368%3Bnyilvantartaswms_1368_0%3Bnyilvantartaswms_1368_1%3Butjellemzok_2003_0%3Butjellemzok_2003_1%3Butjellemzok_2003_2%3Bkozigazgatas_3036_4

Térkép link – BTHE működési terület
https://turistaterkepek.hu:3344/webappbuilder/apps/135/?extent=2058091.6332%2C6053116.5208%2C2196595.5285%2C6115871.321%2C102100&showLayers=mukodesi_teruletek_5544%3Bpihenok_7906_0%3Btermeszetjaro_4423_0%3Btermeszetjaro_4423_1%3Bginop_5152_0%3Bginop_5152_1%3Bginop_5152_2%3Bvekop_5884_0%3Bvekop_5884_1%3Bvekop_5884_2%3Bpalyazat2024_1058_0%3Bpalyazat2024_1058_1%3Bpalyazat2024_1058_2%3Bjelzesfestes_6813_4%3Bjelzesfestes_6813_5%3Bjelzesfestes_6813_6%3Bjelzesfestes_6813_7%3Bjelzesfestes_6813_8%3Bnyilvantartaswms_1368%3Bnyilvantartaswms_1368_0%3Bnyilvantartaswms_1368_1%3Butjellemzok_2003_0%3Butjellemzok_2003_1%3Butjellemzok_2003_2%3Bkozigazgatas_3036_4

Térkép link – 5 évnél régebben felújított szakaszok (2019-ben vagy az elött)
https://turistaterkepek.hu:3344/webappbuilder/apps/135/?extent=2058091.6332%2C6053116.5208%2C2196595.5285%2C6115871.321%2C102100&showLayers=mukodesi_teruletek_5544%3Bpihenok_7906_0%3Btermeszetjaro_4423_0%3Btermeszetjaro_4423_1%3Bginop_5152_0%3Bginop_5152_1%3Bginop_5152_2%3Bvekop_5884_0%3Bvekop_5884_1%3Bvekop_5884_2%3Bpalyazat2024_1058%3Bpalyazat2024_1058_0%3Bpalyazat2024_1058_1%3Bpalyazat2024_1058_2%3Bjelzesfestes_6813%3Bjelzesfestes_6813_5%3Bjelzesfestes_6813_6%3Bjelzesfestes_6813_7%3Bjelzesfestes_6813_8%3Bnyilvantartaswms_1368%3Bnyilvantartaswms_1368_0%3Bnyilvantartaswms_1368_1%3Butjellemzok_2003_0%3Butjellemzok_2003_1%3Butjellemzok_2003_2%3Bkozigazgatas_3036_4

Térkép link – 7 évnél régebben felújított szakaszok (2017-ben vagy az elött):
https://turistaterkepek.hu:3344/webappbuilder/apps/135/?extent=2058091.6332%2C6053116.5208%2C2196595.5285%2C6115871.321%2C102100&showLayers=mukodesi_teruletek_5544%3Bpihenok_7906_0%3Btermeszetjaro_4423_0%3Btermeszetjaro_4423_1%3Bginop_5152_0%3Bginop_5152_1%3Bginop_5152_2%3Bvekop_5884_0%3Bvekop_5884_1%3Bvekop_5884_2%3Bpalyazat2024_1058%3Bpalyazat2024_1058_0%3Bpalyazat2024_1058_1%3Bpalyazat2024_1058_2%3Bjelzesfestes_6813%3Bjelzesfestes_6813_3%3Bjelzesfestes_6813_4%3Bjelzesfestes_6813_5%3Bjelzesfestes_6813_6%3Bjelzesfestes_6813_7%3Bjelzesfestes_6813_8%3Bnyilvantartaswms_1368%3Bnyilvantartaswms_1368_0%3Bnyilvantartaswms_1368_1%3Butjellemzok_2003_0%3Butjellemzok_2003_1%3Butjellemzok_2003_2%3Bkozigazgatas_3036_4


   
ReplyQuote
(@ikrieger)
Member Admin
Joined: 13 év ago
Posts: 182
 

Kornél: köszi a térképeket. Az általad írtakkal teljes mértékben egyetértek, sőt szerintem már előtted is hasonló véleménynek voltam a hangadója. Vagyis tényleg csak azt újítsuk fel, amit kell, még akkor is, ha mér régebbi mint 5 vagy esetleg 7 éves. S még azt is mertem mondani az MTSZ-nek, hogy ha már egy adott területen (pl. Börzsöny) nincsen egy évben annyi festendő, mint amennyit tudnak vállalni az ott ténykedők, akkor lehessen forrást kapni más tevékenységre is. Pl. erdőtakarítás, úttisztítás, valaminek (pl. pihenőhely)  az építése, stb.

Zsoltival teljes egyet értek, s a listában is felújításra szánt rövidke P4 jelzésnek az ég egy adta világon semmi értelme sincsen. Vagyis a megszüntetés okosabb ötlet lenne.

A legutolsó felújítás időpontját (5 vagy 7 évnél régebbi) feltüntettem a lenit listában, ahogyan látom Pali és én is csak ilyen szakaszokat választottunk:

1. Királyrét, Hiúz-ház és NHH között a P sáv (csak a K4-ig kell csinálni, az utolsó kb. 500 m elkészült idén) // 6,3 km (7 évnél öregebb)
2. Hideg-hegy alatt a P4 jelzés megszüntetése a K4 és P sáv között // 0,6 km
3. K+ jelzés a K4 és Magas-tax között // 1,0 km (7 évnél öregebb)
4. K+ jelzés Magas-tax P sáv és a Rakodó között // 1,1 km (7 évnél öregebb)
5. S+ jelzés, Kittenberger-út Zebegény és Szt. Mihály-hegy S sáv között // 4,4 km (7 évnél öregebb)
6. SO jelzés a S+ jelzésből az Ernő-forrás és Lóczi-pihenő felé // 1,8 km (7 évnél öregebb)
7. K+ jelzés Zebegény - Kövesmező - Nagymaros között // 4,7 km (7 évnél öregebb)
8. Királyháza P-/Z+P4 elág. és Királyné-pallagja (Z+/P4) közötti Z+/P4 újrafestése, 0,9 km új nyomvonalon  (7 évnél öregebb)
9. Kemence(aut.m) - Bernece között BKT (2,8km) újrafestése kb. 300 m új nyomvonalon (7 évnél öregebb)
10. K+ Hamuház - Rakodó 4,3 km (7 évnél öregebb)
11. K3 Magas-hídi rét és Oltár-kő melletti elágazás között 1,9km (7 évnél öregebb)
12. Tésa Z+ megszüntetése


   
ReplyQuote
Page 121 / 121