A csehek ennyivel felkészültebbek:
https://en.mapy.cz/turisticka?x=18.9427621&y=47.8878384&z=15
Üdv:
mp
Sziasztok!
Beadásra került ma az idei MTSZ-es pályázat. A megbeszéltekhez képest még a Kemencei Sárga egy részét beleraktam, amit Jani vállalt magára, de így sem érjük el a 20km-t, így a Cserháttal együtt is várhatóan tudjuk könnyen teljesíteni.
Nagyirtás Z+ és P+, 2,9km - SP
Aklok-rétje-OKT P+ és Hanák-rét-Rakodó P3, 4,1km - Egyesületi/esetleg BJ
Fekete-völgy elág. - Lopona fő S és Cicőke S3 , 6km - BJ
BKT Diósjenő központ - Pénzásás előtti Z+, 6,3km - Egyesületi/esetleg egyéni
Emlékeztetőül, a következő munkás dolgok futnak még idén.
Korábban már vállalt szakaszok, elsősorban egyesületi de megbeszélés alapján egyedül is ténykedhető
Cserhát, Palóc S: Diósjenő - Alsópetény 23
Cserhát, Palóc S: Alsópetény - Keszeg 7
További idénre tervezett vagy felmerülő munkák (zárójelben előkészítésre terv.nap és terepi nap kb. hasra tippelve)
Piros Sáv vár-bérc terelés - egyeztetés, utána kivitelezés (1 2)
BKT Koppány-nyereg Fekete-mocsár visszaterelés - egyeztetés, majd kivitelezés (1 2)
Palóc Sárga táblázás (4 4)
Nagymarosi erdészet területén táblázás, tervezés, grafikai terv, anyagbeszerzés és megmunkálás, terepi munkák (6 6)
Kisirtástól Északra turistaút-hálózat újragondolás - tervezés, egyeztetés, esetleg kivitelezés (2 10)
BezeckyJani: Nosztra-Kóspallag P- festés ha sikerül Tari Józsival egyeztetni (0,5 3)
Királyháza - híd/palló (Piros-) - egyeztetés, mérés, anyagbeszerzés és megmunkálás, terepi szerelés (2 4)
Hali!
Tegnap küldtem fotókat a Szanda-nyereg - Szanda-vár közötti KL-ról Kornélnak. Nem emlékszem, hogy azt az OKT-hez vagy az egyébhez kellett volna sorolnunk, mint pályázat. 400-450 m az egész, felújítandó, ha már ott vagyunk meg kellene csinálni.
Üdv:
mp
Börzsönyi turistatérkép 1956-ból. Azért ez a jelzéshálózat még átlátható.
Üdv mindenki!
Végre személyesen is bejárhattam a piros sáv leendő útvonalát a Salgó vár közelében. Nos azt kell megállapítanom, hogy Darányi úr tökéletes alternatívát mutatatott meg. Az útvonal kicsit rövidebb, de szintesebb is a jelenleginél. A fotót a Várbükkről készitettem a főgerinc felé!
Zsolti, ez azért nem mindennapi térkép, kösz.
1956 és 2020 közt van némi párhuzam. Mindkető elég szerencsétlen év! Tudnák mutatni 1800 évek térképét is, sokkal átláthatóbb!
Ma bő 600m-en 46 db jelzés létrehozásával (...szeretjük a csomópontokat és a fonódásokat...) Kisirtáson befejeződött a Sas-hegyek nyerge - Z+ - Nagyirtáspuszta vá - P+ - Kisirtáspuszta útvonal teljes felújítása. Szándékaim szerint BTHE 1. osztályú lett, de persze majd minősítik az erre hivatottak.
Mai szenvedések, hátha valakinek örömet okoz: egy 15 percig keresett sablon (a Kisirtási híd gerendái közé esett, az alatt is 10centis üregbe - csak negyedszer visszamenve találtam meg), egy lejtőn guruló vödör némi elfolyó és persze mindent össszekenő piros festékkel (hurrá, a többi festék zárva volt), majd a munka végeztével 8 óra terepi mozgás után leesik a tantusz hogy az utolsó (első) fára hülyeséget festettem - nem baj, száradásokkal együtt alig háromnegyed óra alatt javítottam....
A következő héten várhatóan Diósjenő-Pénzásás BKT a terv, ha fel lehet menni autóval akkor Pénzásásról indulva, valószínűleg kedden.
Mennék Pali én is, de dolgozom.
Jó munkát!
Üdv:
mp
A jövő héten kedden és csütörtökön fogok dolgozni. Ha hétfőn vagy szerdán mennél, tudnék segíteni sablont keresni vagy festéket a hegyoldalban szétönteni.
Két téma:
- 1) Palóc Sárga Diósjenőn vezetése: A BKT festésekor némileg meglepődve figyeltem fel a kialakított falun belüli nyomvonalra.
1A) Nem szívesen kérdezem most, hogy már festve lett, de muszáj megkérdeznem: biztosan ezt akarjuk? A K+ eredeti bekötésének nyomvonala sokkal egyszerűbb a vonattal érkezőknek ha szakaszolnának. Van valami oka hogy a kővel szórt Kinizsi utcát választjuk a meglevő turistautak nyomvonala (KSZ/K+) helyett? 1B) Mi lesz most azzal, hogy a régi sárga ott fut a vasútállomásra, az új meg virít a faluban - a kettő együtt nem maradhat sokáig. Laminált tájékoztató? Oszlop van ide (Főtér/Dió vendéglő, vagy esetleg ha mégis K+ nyomvonal akkor Táncsics/Szabadság u. elág.) tervezve? Tájékoztató kell a vasútállomásra is, ott van oszlop meg MTSZ-es tábla bármelyikre szerintem laminált mehet.
Az MTSZ-es BKT pályázat miatt fentiekről kéne megállapodnunk/mondanunk valamit egy-két héten belül (Pénzásás-Diósjenő készrejelentés) mert különben nagy eséllyel (és némileg jogosan) bele fognak kötni.
1C) Ez már apróság, de nagyon fura hogy a BKT a főtéren a parkon keresztül van vezetve, az új sárga meg az aszfalton lett - ha ez nem szándékos volt akkor szívesen összevezetem majd őket - ne alakítsunk már ki dupla csomópontot a tér északi és déli oldalán is!. //Az OSM helytelenül mutatja a BKT nyomvonalát is, de a TUHU-n jól látszik amiről írok: A BKT a főtéren nem az aszfalton megy. https://terkep.turistautak.hu/?zoom=17&lat=47.94276&lon=19.04421&layers=00B00FFFF //
Erre is kérnék választ hogy ennek megfelelően zárhassam le/módosíthassam a BKT festést/fonódást.
- 2) Jelzés- és táblafotózás miatt Nagyirtás-Koppány-nyereg környékén jártunk tegnap. Meglepődve láttam, hogy Koppány-nyereg környékén a Pirossal fonóddó szakaszon kb. 15 jelzéspáron a K+-nek csak fehér alapja van, úgy sejtem ez a tavalyi P- felújítás kapcsán maradhatott ki. Ha valaki arra jár és tud, vigyen már sablont-rongyot-festéket-ecsetet, fél óra alatt pótolni lehetne... ha előre tudom, tegnap megtehettük volna:(
Üdv mindenki! Palival tegnap beszéltem és kérdéseire válaszoltam. A dió előtti elágazást javaslom áthelyezni az aszfaltra ,mivel a kis ösvényke enesen egy parkoló érkezik.A többit később.
Szintén beszéltem tegnap Palival és Oszival is.
A Sárgát Diósjenőn belül - Jani javaslatára - az e-mail-ben küldött nyomvonalra helyeztük. A vasútállomásról érkezőknek a K+ helyett készítünk egy S+ -et, ezzel tudnak elindulni a S Tolmács felé vezető részén. Így Pali neked egy részen a S meg kell szüntetni (a K lekerül a S helyére) egy nagyobb részen pedig a K - Z - S+ fonódást kell létrehozni. Szívesen megyek segíteni, de az elkövetkezendő két hétvégén nem leszünk a megyében.
Üdv:
mp
Sziasztok!
Június 10-11-én, 17-én és a 22-ei héten be tudok ugrani jelzést festeni. Ha valakinek van még érkezése, csatlakoznék.
Bence