A naptárba bekerült egy börzsönyi festős hétvége, dátuma május 9-10. A tervek szerint a Palóc Sárga lesz a célterület, Diósjenő - Kemence között.
Kedves Tagok!
Az MTSZ-es pályázatok április 3-ig beadandók, és idén a felújítandó útvonalakról fotódokumentáció is szükséges. Hogy a festendő mennyiséget becsülni tudjuk, kérlek tegyetek vállalásokat a következők szerint
- X nap jelzésfestésre/munkatúrára tudok várhatóan jönni
- Y útvonalat a lentiek közül egyedül vállalom + X nap egyesületi festésre tudok jönni
A felújítandó útvonalak
Cserhát, új S jelzés, bő 30km - egyesületi
((OKT Cserhát - egyéni:foglalt - MP))
Pénzásás-Diósjenő kb. 6km
Aklok-rétje-NHH alatti OKT elág P+ és P3 - 4,1km
Nagybörzsöny-Nagyirtás S+ (+S3) kb. 5,5km
elegendő kapacitás esetén
Fekete-völgy elág - Lopona-fő S sáv (+CicőkeS3), kb. 6km
Nagyirtás-Kisirtás S+ és P+ kb. 3,3km
Börzsönyi-Főalappont - Hamuház BKT 4,1km
Palóc Sárga Keszeg-Romhány részleges felújítás (egyéni vállalás esetén 6/8e Ft/km)
Egyéni vállalás esetén az elnökség döntése alapján - fenti részleges felújítást kivéve - 11e, illetve kizárólag saját festék és eszköz használata esetén 13e Ft térítést biztosít az egyesület kilométerenként, az MTSZ-es kifizetéskor (várhatóan 2020vége/2021 eleje), illetve egyéni kérés/megállapodás alapján előleget.
További munkafeladatok:
Cserháti S táblázása
Nagymarosi erdészet területén táblázás - ehhez a pontos oszloplista készítését máj.15-ig vállalom
Királyháza - híd/palló (Piros sáv)(?)
Megjegyzéseim:
1) A NHH P+/P3-gel két éve adósok vagyunk, saját területünk, és a P+ nagyon ramaty állapotban van. Nehezen megközelíthető, szintes, és részben nehezen festhető útvonalról van szó, így kb. 6 embernappal kell számolni.
2) Részemről 4-8 km egyedi (szívem szerint Nagyirtás környékét) egyedi vállalást, és 4-6 nap egyesületi munkát tervezek idén.
3) Jelenleg csupán kb. 2,5 egyesületi napra van terv (máj. 10 és jún.13-14), ennél biztosan többre lesz szükség
Sajnos vagy nem sajnos,de én idén nem tudok vállalni magán festés,de ha az egyesület megy akkor 95%-ra ott leszek.
Üdv mindenki!
Először is kitartást és jó egészséget minden kedves tagtársunknak és családjának! Ebben a nehéz időszakban, még több időm van gondolkodni akár a börzsönyi jelzésfestéseken is. Nem mellesleg a napokban megkeresett Berki Zoltán úr, aki megkért, hogy az esetleges útvonal változásokat szíveskedjünk neki jelezni, mivel hamarosan új térkép készül. Arra gondoltam, hogy a Honti piros jelzésnek, a Magyar-hegy - Salgóvár közti szakaszát áthelyezhetnénk a jelenlegitöl északi irányba a gerincre a Lófarú- bércen keresztül. Már régebben is gondolkodtam ezen változtatáson, mivel a jelenlegi szakasz élvezeti értéke nem sokat ér. Azt tapasztaltam, hogy a korábbi évekhez képest nevezett út egyre ramatyabb állapotba kerül a folyamatos, feltehetően erdészeti és vadászati autók forgalma miatt. Az új út csodálatos panorámával ill kicsit rövidebb ösvénnyel térne el a jelenlegitől. Ez ügyben megkerestem Darányi László (Dinp) úrat, hogy látja e akadályát a változásnak. Elmondta, hogy ilyen volumenű kérdésekben nem dönthet ezért a Természetvédelmi hatóságtól ill. a Ipolyerdő zrt vezérigazgatóságtól kéne engedélyt kérni. Kérem, hogyha támogatjátok ezt az ötletet akkor tájékoztassatok, hogy az engedélyt ki kérje meg! Darányi úr elmondta, hogy a Lófarú bérc a Salgóvár panorámáját is felülmúlja.
A másik! Nagy-Magfa és Ipolydamásd közti helenlegi kék+ esetleg át lehetne festeni kék■-re, ami vállalnék is társadalmiba! Így a kék+ a bkt ig holytatódhatna a jelenleg kék● kör helyett a Nagy-Magfától. A kék ● csak a vasutas forrásig menne a bkt től. Indoklás: A jelenlegi állapot kissé zavaros a tavaji terelés miatt.
A harmadik a Koppány nyereg és Fekete-mocsár közti bkt visszahelyezése a régi nyomvonalra a jelenlegi út járhatatlansága miatt.
És az utolsó a Vidések kérésére, egy a Lokó pihenőt a Szokolya vasútállomással összekötő mondjuk piros hrsz jelzés kialakítása. Ezen útvonal kb 300 m- en nagyon közel az okt-vel párhuzamosan haladna ezért talán érdemes lenne a kéket is egy nagyon szép gerinre kivinni , ami a jelenleginél sokkal látványosabb lehetne.
Kérek minenkit, aki bármilyen változásról tud az szíveskedjen jelezni! Valamint a Palóc sárga börzsönyt érintő nyomvonalát is jó lenne tudn!
Üdv mindenki!
Először is kitartást és jó egészséget minden kedves tagtársunknak és családjának! Ebben a nehéz időszakban, még több időm van gondolkodni akár a börzsönyi jelzésfestéseken is. Nem mellesleg a napokban megkeresett Berki Zoltán úr, aki megkért, hogy az esetleges útvonal változásokat szíveskedjünk neki jelezni, mivel hamarosan új térkép készül. Arra gondoltam, hogy a Honti piros jelzésnek, a Magyar-hegy - Salgóvár közti szakaszát áthelyezhetnénk a jelenlegitöl északi irányba a gerincre a Lófarú- bércen keresztül. Már régebben is gondolkodtam ezen változtatáson, mivel a jelenlegi szakasz élvezeti értéke nem sokat ér. Azt tapasztaltam, hogy a korábbi évekhez képest nevezett út egyre ramatyabb állapotba kerül a folyamatos, feltehetően erdészeti és vadászati autók forgalma miatt. Az új út csodálatos panorámával ill kicsit rövidebb ösvénnyel térne el a jelenlegitől. Ez ügyben megkerestem Darányi László (Dinp) úrat, hogy látja e akadályát a változásnak. Elmondta, hogy ilyen volumenű kérdésekben nem dönthet ezért a Természetvédelmi hatóságtól ill. a Ipolyerdő zrt vezérigazgatóságtól kéne engedélyt kérni. Kérem, hogyha támogatjátok ezt az ötletet akkor tájékoztassatok, hogy az engedélyt ki kérje meg! Darányi úr elmondta, hogy a Lófarú bérc a Salgóvár panorámáját is felülmúlja.
A másik! Nagy-Magfa és Ipolydamásd közti helenlegi kék+ esetleg át lehetne festeni kék■-re, ami vállalnék is társadalmiba! Így a kék+ a bkt ig holytatódhatna a jelenleg kék● kör helyett a Nagy-Magfától. A kék ● csak a vasutas forrásig menne a bkt től. Indoklás: A jelenlegi állapot kissé zavaros a tavaji terelés miatt.
A harmadik a Koppány nyereg és Fekete-mocsár közti bkt visszahelyezése a régi nyomvonalra a jelenlegi út járhatatlansága miatt.
És az utolsó a Vidések kérésére, egy a Lokó pihenőt a Szokolya vasútállomással összekötő mondjuk piros hrsz jelzés kialakítása. Ezen útvonal kb 300 m- en nagyon közel az okt-vel párhuzamosan haladna ezért talán érdemes lenne a kéket is egy nagyon szép gerinre kivinni , ami a jelenleginél sokkal látványosabb lehetne.
Kérek minenkit, aki bármilyen változásról tud az szíveskedjen jelezni! Valamint a Palóc sárga börzsönyt érintő nyomvonalát is jó lenne tudn!
Jani, kösz az összefoglalót:
- P sáv Vár-bérc: magam is támogatom, beszéltünk is róla telefonon, egyeztetjük majd elnökséggel.
- K+ Nagy-Magfa-Ipolydamásd: Talán két éve újítottuk fel, logikus amit írsz, de amíg szégyen állapotú P+ megy fel NHH-re addig nem ez lenne a legfontosabb.
- BKT: Koppány-nyereg -Fekete-mocsár: szerintem is jó ötlet, de itt az erdészettel mindenképp egyeztetni kell előtte, beszélünk róla elnökséggel.
- Szokolya: Jó a P3, de OKT-hez nyúlni szerintem bonyolult (MTSZ) és felesleges fonódás lenne - viszont. a kopjafától (ha jól sejtem a P3 tervezett nyomvonalát) be/vissza lehetne kötni egy nagyon rövid Pemlékművel az OKT-be.
Gyerekek!
Az utóbbi két-három évben én gyakorlatilag - többször ismertetett lehetőségeim miatt - nem tudtam résztvenni sem a javaslatok, sem a konkrét munkálatokban.
Minden elismerésem mindnkinek, akik folyamatosan (majdnem) minden szinten részt vállalt az eddigi munkában!
Ha lehet , csak egyetlen észrevételem lenne. Valahogy azt kellene megoldani, hogy ezt a sok módosítást érdemben egyeztetni is kellene a "térképgyártók"-kal.
A digivilág valószínű, hogy naprakészebb a változások tekintetében, ám már régóta tapasztalom, hogy az egyes felületek is térben és időben is rengeteg eltérés van.
Még egyszer köszönöm!
Luther Márton: a betegségek idején tanúsítandó keresztyén hozzáállásról
A 16. századi Németországban gyakran ütötte fel a fejét a pestis. Luther Márton egyik írásában a betegségek idején tanúsítandó keresztyén hozzáállással foglalkozik. Szavai ma is bölcs tanácsok és aktuálisak, bár amikor ezek a sorok születtek, még semmit sem tudtak a bacilusokról meg a vírusokról.
„Ezért arra kérem az Istent, hogy könyörüljön rajtunk, és óvjon meg bennünket. Ezután füstölök, hogy a levegő tisztulását elősegítsem. Orvosságot osztok, és én is beveszem. Tartózkodom a fertőzött személyektől és helyektől, ha nincs ott rám szükség, így vigyázva a saját egészségemre, nehogy én mérgezzek és fertőzzek meg másokat, és így hanyagságból okozzam mások halálát. Ha az Isten meg akar találni, akkor meg is talál, de így mindent megtettem, amit megtehettem, és így sem a magam, sem pedig mások haláláért nem vagyok felelős. Ha a felebarátomnak szüksége van rám, nem fogom elkerülni sem a helyet, sem a személyt, hanem önként odamegyek hozzá, és segítek neki, ahogy arról fentebb volt szó. Nézd, ez igazi, istenfélő hit, amely nem vakmerő, nem pimasz és nem istenkísértő.”
Luther Márton: Elmenekülhetek-e a halál elől? In: Luther Válogatott Művei 5,546
A régieknek ebben sokkal több tapasztalata volt-van...! Úgyhogy én egyenlőre még nem szoktam le a bagózásról (hisz ez mindennek az okozója...?!)
Üdv Néktek! histvan
Bevallom nem jártam még a Lófarú-hegyen, csak a mellette lévő Vár-bükkön. Onnan is van kilátás, de 20 éve még sokkal jobb volt, mert nem volt ennyire benőve. Ez akár még jó is lehet. Viszont a Szokolya vá > Lokó-pihenő P3-ének ( a szintén a vasúttól jövő, igaz, annál hosszabb K+ függvényében) nem sok értelmét látom. Talán, rövidebb, de már így is sok használatlan jelzés van a Börzsönyben, nem kellene szaporítani a számukat. Ezt csak a másik kárára tudnám elképzelni. De a K+ meg ugye bemegy a falu központjába, tehát máris megduplázódna a felfestetendő úthossz...
Elgondolkodtató tényleg a K+ Szokolyától Keletre levő jelenlegi ágának megszüntetése és helyette a tervezett út nem P3 hanem K+-ként felfestése. Az új nyomvonal lényegesen értelmesebb lenne. Az OKT-n északról érkezve Szokolya vá. a jelenlegi K+ úton alig van közelebb mint Magyarkút vá., délről érkezve pedig miért menne fel egy nem túl érdekes hegyoldalon az ember ha utána vissza akarna térni a völgybe, ahelyett hogy a P-on haladna végig?
Bő egy éves emlékeim szerint a jelenlegi K+ igencsak régi festés.
Mindenesetre ha kialakul egy saját vélemény, festés előtt akkor is feltétlenül egyeztetni kell Berki Zolival - a terület kezelője az érvényes felosztás szerint a Lokó, azon belül pedig Ispánovity Márton (martin.ispanovic@gmail.com)
Sokkal több észrevételem nincs. Csak annyi, hogy aki tehet az ügyben (Kornél?), jelzem, hogy évek óta ugatom, hogy a Börzsöny minden településére legyen turistaúton megközelítés, nevezetesen: Berkenye és Vámosmikola (ahol kvázi még "buszpályaudvar" is van...)
Üdv! histvan
Üdv mindenki!
Amit még elfelejtettem!
Kóspallagról Kopasz- hegyre egy új túristaút készülne az helyi önkormányzat támogatásával. Ez a jelzés kék hrsz lenne az okt-ből kiágazva. Gps track rendelkezésre áll. A következő! Berki úr javaslata, hogy Kis irtástól a Kereszt- völgyig folytatódjon a p+ jelzés, az egykori Kammerhoffi szárnyvonal töltésén. Véleményekre kíváncsi vagyok!
A hétvégi túra során láttam egy K4 jelzést, ami a Kisinóc után a K/Z elágból indul, majd egy idő után kb dél felé elkanyarodik.
Illetve a Z - jelzésen, Király-rét környékén egy KC jelzést. Egyetlen térképen és a tuhu-n sincs rajta. Ki és minek festette fel őket, mert értelmet nem sokat látok bennük?
A KC-t nem értem hogy mit jelent, a K4-ről hallottam, a Tóviki házhoz vezet fel.
K4 - ez volt a sejtésem.
KC - kék körséta.