Most, hogy végre megint lehet (legálisan) menni, a Nagybörzsöny-Szob részen melyik szakaszok útvonal leírásait kellene frissíteni? Esetleg a hétvégén egy részt be lehetne járni, ha valakinek van hozzá kedve...
Az elkövetkezendő két hétvégén nem fogunk tudni menni. Utána esetleg.
De úgy emlékszem, hogy a Nagybörzsöny - Koppány-nyereg a kritikus rész.
Üdv:
mp
ide egy gyors kérdés:
terepi mérés is szükséges vagy már megvan a kérdéses szakasz leírása (akár csak fejben) és rögzíteni kell a kiadványban? Amennyiben az utóbbi, abban segítek szívesen.
A cél gondolom az új kiadás lezárása, hogy nyomdába mehessen.
üdv
Csaba
Sziasztok!
Petivel szombaton kiszaladtuk, bejártuk, trekkeltük és a szöveget is átírtuk, fotóztunk. A módosításokat elküldte Peti az Istvánnak, úgyhogy elméletileg már befejezhető a kiadvány.
Üdv:
GG
Az alábbi visszajelzés ma érkezett egy friss BKT-teljesítőtől:
"Gyönyörű a túraútvonal, különösen a Fekete-völgy egy csoda a maga misztikumával, az elmosott vasúti pályával. Rendkívül vadregényes az egész útvonal. Drégelyvár tetszett még nagyon a pazar kilátással. Az esőzések után maradt sár kicsit megnehezítette a túrát, de ez jelentéktelen a szerzett élményekhez képest. Hétköznap jártam be az útvonalat, a két nap alatt egyetlen túrázóval sem találkoztam. Egy eltévedésem volt a Koppány-nyereg előtt, "fönnragadtam" az aszfaltúton, és a régebbi kiadású térképemen jelzett korábbi nyomvonalat nem nagyon találtam meg, így kerülővel jutottam föl a nyeregbe. A jelzések amúgy kifogástalanok, a táblák úgyszintén, bár a Bányapusztánál lévő oszlop sajnos ki van dőlve. Tavaly fejeztem be az OKT-t, az ottani táblák sokkal silányabb tartalommal készültek el, sokszor téves információkat adnak, szinte nem használják a többi jelzést a kéken kívül. Ehhez képest a Börzsönyi Kék kiválóan követhető, a táblák informatívak, és korrekt jelzésekkel vannak ellátva.
Egyszóval nagy élmény volt, köszönöm a lehetőséget, várom a postát."
Az elismerés az jelzéseket festő és táblákat tervező és kitelepítő tagtársaké 🙂
Ezt ma osztotta meg Kornél! Nagyon jó cikk lett. Szerintem érdemes lenne kicsit meglovagolva kampányolni, esetleg a face oldalunkon osztani annak akinek van jogosultsága. https://www.turistamagazin.hu/hir/borzsonyi-kektura-2020-06-18
Emberek! Én már sajnos legalább két éve nem tudok megbízható munkatársként , bármilyen formában is részt vállalni bármilyen egyesületi munkában.
Most is csak annyit szeretnék észrevételezni, hogy a hozzánk köthető legsikeresebb /útálom ezt a jelzőt/ túramozgalmunk a BKT! Sokáig figyelemmel kísértem elsősorban az útvonal-korrekciókat és azok "FOLYAMATOS" változásait...!
Az én véleményem az, hogy ne vállalkozzunk a lehetetlenre. Nem pontosítani-részletezni kell az az útvonal-leírásokat, hanem inkább karcsúsítani. (Ha csak azt nézem a mai napon, hogy pl. a diósjenői vasútállomásnál, az ilyen-olyan jelzés-korrekciókat figyelembe venném, már nálam is tök "homály") Csak az igazolópontokra kellene koncentrálni!!!! (Az hogy az ötödik lépés után, melyik borzszarba fogsz belelépni teljesen felesleges információ, mert szerintem a követketkező 2-3-4 évben is folyamatatosan változni fog....) Kövesd, netán találd meg a börzsönyi kéket! Ez a jelszó. A lényeg az, hogy az igazololópontok legyenek mindig biztosak! Magyarán (és ha szükséges) az útvonal-leírásokat nem pontosítani, hanem az általunk is bizonytalannak tudott szakaszokon inkább "általanosítani" kéne... (Ne ígérjünk-mondjunk semmit, amire nincs befolyásunk-akaratunk...)
/Remélhetőleg július 1 után én már adminisztrative és agyilag is teljesértékű nyugdíjas-várományos leszek - szándéko szerint a kétoldali csípőizületi gyulladásom ellenére teljesértékű tagtárs leszek, az eddiginél jóval komolyabb aktivitással tudom előbbre mozdítani a fenti észrevételeimet...!/
Üdv! histvan
Ne haragudjatok, de én most épp nem tudok aludni.
Szóval. Látván az általam elébb leírtakat.
Nekünk nem feltétlenül szükséges minden elágnál, vagy akárhol táblákat-oszlopokat állítani és ezeket folyamatatosan karbantarni... Mi ilyesféle vállalást gondolom sehova-senkifele nem tettünk?...
Mindenkori turistaként nekem alapvetően csak két tényező volt ami fontos: A Jelzés, a kék mindig legyen a helyén, azaz rendesen karbantartva, fölfestve és az igazolópontok is mindig is legyenek naprakészek! Tudom, hogy a Börzsönyben mi ennél nagyságrendekkel magasabb célok után szaladgálunk (aminek persze én is mindig támogatója voltam)...Kicsit felejtsük már el a minden útkeresztezésben található oszlopainkat és azok tábláit-feliratait.... Nagyok vagyunk A Börzsönyben, de ennyire azért nem! (Nem csak az én turistaságom, de még a tiétek is rámehet ennek a rengeteg "oszlopnak" a karbantartására... Kenyeres pajtásunk sem vállalt be semmit az általuk jelölt vagy jegyzett a Börzsöny Akciócsoport nevében...)
Nekem nem csak egy tere-színtere a Börzsöny a turistaságomnak, az életemnek, hanem az egyetlen, ami el tudott csábítani engem, eredendően lapos alföldi gyerekként...
Egyet kell értsek Pista bátyánkkal. És egy őszinte vallomás : soha nem olvastam végig a BKT útvonal leírását. Térképet figyeltem, a jelzéseket, és az igazoló pontok helyét. Az általános leírás, ami megfogott. Végigmegyünk a gerincen, követve a jelzéseket, figyelve a földes útról az ösvényre téréseket. Ezzel leírtunk 3 kilométert. A közben lévő latnivalokra, amik nem mozdulnak a helyükről, hosszabban kitérhetünk. Nem lesz ettől kevesebb a füzet. Üdv mp
Sziasztok!
Egy hete az általam is látogatott internetes fórumon panaszkodtak a BKT füzet elérhetőségére, kommunikáció-hiányra, alulra másolom. Ezt egy hete továbbítottam az elnökségnek és Talisen-nek, de érdemi válasz nem érkezett. Azóta annyi infót küldött még a delikvens, hogy neve: Nagyné Bíró Janka, mailcíme birojanka@gmail.com.
Kérlek benneteket hogy jelezzetek vissza, sikerült-e felvenni a kapcsolatot vele, megoldódott-e. Köszönöm Pali
Az eredeti bejegyzés: "A segítségeteket szeretnénk kérni. Valakinek esetleg nincsen elérhetősége (telefonszám) a BHTE-hez? A hétvégén szerettük volna végigjárni a Börzsönyi Kék mozgalmat. Az igazolófüzetek árát, ahogy a honlapon szerepel elutaltuk, illetve e-mailt is írtunk nekik. A héten messenger üzenetet is küldtünk. Sajnálatos módon ezidáig semmi információt nem kaptunk tőlük, hogy a pénz odaérkezett-e, valamint a füzeteket sem kaptuk meg. Ennek hiányában el kellett napolnunk ennek a mozgalomnak a teljesítését."
Szia Pali!
Visszanéztem, de a hölgytől hozzám semmi nem érkezett. Most tudok írni neki. A gond igazán az, hogy mit írjak? A 4. kiadásról nincs új hírem és Pistit sem érem el egy ideje - gondolom neki is ezer dolga van.
Arra van szándék, hogy a három részre darabolt BKT-t megtartsuk idén? Mondjuk szeptember-október folyamán?
Zsolti, igen, erről beszéltünk Pistivel, amikor néhány hete Gabival (a Nagybörzsöny-Koppány-nyereg szakasz útvonal-frissítése miatt) jártunk náluk. Amennyiben nem lesz semmi hatósági akadálya, jó lenne megrendezni a 3x1 szombati BKT vezetett túrákat.
A mai napon érkezett egy megrendelés BKT füzetekre, a paksi Demeter Egyesület 25 füzetet rendelt - mivel még nincs sehol sem kommunikáltuk a 4. kiadással járó áremelést, ezért még a 3. kiadás 1200 Ft-os árával. Nyilván nem a BKT füzeteken elérhető profit a cél, de minél előbb lépni kéne, mert most minden egyes megrendelésen jó eséllyel pénzt bukik az egyesület.
Pisti, tudok, tudunk még valamit segíteni a 4. kiadás nyomdai előkészítésében? Én holnaptól pár napot szabadságon leszek, egy fél-egy napot bele tudok tenni, hogy kimenjek Zebegénybe és megpróbáljak segíteni a füzet befejezésében, hogy minél előbb nyomdába kerülhessen.
Ne haragudjatok, hogy ismét megosztom veletek a véleményemet.
A korábbi javaslatom némi megerősítéseként. Nem csak mi sem készültünk-készülhettünk ilyen nyavalyás-járványos évre! Mindezek ellenére valóságos igény van egy BKT-füzetre. Ezt az igényt (mintegy az egyesületünk hírét-nevét megőrző, "túlélő" 4. kiadás elősegítené...)
Mindig tartózkodtam attól, hogy más farkával verjem a csalánt...! De szerintem most csak annyit kellene nagyon gyorsan megoldani, hogy a 3.kiadás útvonal-leírásainak (2-3-4...) mondatát átírni, ahol viszonylag durván változott a kék útvonal-vezetése. Úgyhogy a 4.kiadás kvázi a 3. kiadás javított kiadása sem lesz alacsonyabb színvonalú annál, mint amiről itt-ott egy-két országos média, sajtó is felemleget...
Pisti és Talisen "Pisti"! Ha tehetitek, minél hamarabb, nyomtassatok már valamit!!! (Ne példányszámot, legfeljebb azt a néhány százat, amire már legalább fél éve igény van...!)
Mostanában, ebben fölfordult világban mindenkinek van vagy lehet számtalan egyéb teendője, úgyhogy ha egy kiadást mégsem sikerül összehozni, én akkor sem fogok neheztelni rátok! Én még bizakodom, hogy 2021 nem 2020 folytatása lesz....?!
Üdv Néktek! histvan